/*-------- Post Views ----------*/ #views-container { width: 75px; float: right; } .mbtloading { background: url('https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgCETdiseJHFp_Tn7T3YgP1AawDBKDF3gX0sy55GcjZJqRDz-0x7MGzw9Mio8pPtTbz84YJ4Ts35_lz3rupxjXSX8WzUKeB1tesqigcu0fU2tc_459ARlexQBcSazOF1Nce2vzNja8JiSMg/s320/mbtloading.gif') no-repeat left center; width: 16px; height: 16px; } .viewscount { float: right; color: #EE5D06; font: bold italic 14px arial; } .views-text { float: left; font: bold 12px arial; color: #333; } .views-icon{ background: url('https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjD3UgSFYbhaq84MplGFeXgE6KjYcOO6kyJ-wfr3TPsO6cM4CgtYdE5Rb1qNpeOYbkclMD-mYtx7sF0WcvymhmIEVRXYsk0s9Izo1uSd5Grne8hTRYCU7y2U5dsiDnAxA9xwKvTFByLsuM5/s1600/postviews.png') no-repeat left; border: 0px; display: block; width: 16px; height: 16px; float: left; padding: 0px 2px; } .showpageArea { padding:10px; } .showpageArea a { text-decoration:underline; } .showpageNum a { text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; margin:0 5px; padding:5px; background:#fff; } .showpageNum a:hover { border: 1px solid #ccc; background-color:#f0f0f0; } .showpagePoint { color:#333; text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; background: #f0f0f0; margin:0 5px; padding:5px; } .showpageOf { text-decoration:none; padding:5px; margin: 0 5px 0 0; } .showpage a { text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; padding:5px; background:#fff; } .showpage a:hover { text-decoration:none; background:#f0f0f0; } .showpageNum a:link,.showpage a:link { text-decoration:none; color:#333; }




Най-новото от Pieces Of The Past
Home » » Тарантино, “Трето полувреме” или Как се скалпира историята?

Тарантино, “Трето полувреме” или Как се скалпира историята?

Unknown | сряда, февруари 01, 2012 |
Помните ли “Гадни копилета” /Inglourious Basterds/ на сценариста и режисьора Тарантино? Филмът, който цели 11 минути бе рекламиран на фестивала в Кан през 2009 г.?
Филмът, чийто сценарий бе сътворен за около 10 години?
Филмът, който разигра една изтъркана тема за евреите по време на Втората световна война, смесвайки различни култури, гледни точки по еклектичен начин?
И то така, както е способен да го направи само Тарантино! Филм, който много хора не разбраха, заплитайки се в сложните семиотични пластове на игровите ситуации, преосмисляйки се извечните стандарти за добри и лоши в контекста на Втората световна война.
Накратко: историята проследява действията на партизанска група от американски евреи, както и опит за убийство на висшето ръководство на Нацистка Германия в киносалон от една еврейка – Шошана, с която започва първата велика сцена във филма.
Като цяло филмът е оценен много високо от филмовите критици. На сайта Rotten Tomatoes “Гадни копилета” има рейтинг от 89%, с обобщение: "Класически трилър на Тарантино, "Гадни копилета" е жесток, необуздан и съвършено забавляващ."
Но в същото време много критици го отричат, изтъквайки, че гледната точка на Тарантино драстично е в разрез с историята за Втората световна война и темата за евреите. Във филма няма кадри от черно-белите съветски филми, където всичко е също черно и бяло като характеристика на героите.
Тарантино си играе с историята, жонглира с нея, поставя свои семиотични позиции, но остава верен на истината за доброто и злото като основа на сюжета. Както и не пропагандира директно идеи за добрия, лошия и злия . Въпреки истерията със скалпирането, която на моменти е толкова натуралистична, че …
Но евреите са евреи, нацистите са нацисти във филма.
Историята на филма е калейдоскоп от културни пластове и препратки и в крайна сметка е Тарантино.
И така, разглеждайки идеята на един друг филм /който все още не е имал премиера/, разкриващ друга история за евреите, си задаваме въпроса?А ако авторите на “Трето полувреме” се надяват на 12 минути слава в Кан? Защото режисьорът Митревски твърди, че е в очакване на Оскар за филма…
Тук някой може да каже: “Ама как така сте тръгнали да сравнявате “Гадни копилета” на Тарантино и “Трето полувреме”? Това са съвсем различни филми. Да, така е, но тук идеята е съвсем друга. Един игрален филм винаги носи фикция за конкретните исторически факти, защото не е документално кино. Но “играта” има граници и тя не включва лъжа, манипулация и обиди. Но това ще разберем във втората част на статията.

0 коментара:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Публикуване на коментар

Моля използвайте кирилица и спазвайте добрия тон.
В противен случай може да не видите това,което сте написали.И за да няма излишни въпроси,смятам за редно да ви уведомя,че АНОНИМНИТЕ КОМАНТАРИ автоматично се игнорират.
Иначе казано,ако нямате нужната регистрация където трябва,хич и не се напъвайте.Няма да ви огрее....

Recommended Post Slide Out For Blogger
И когато една история свършва,идва Музиката.Избери си фронтмен и слушай...
 

Титанична Увертюра

Как така го направихте? Защо отворихте точно този блог? Може би просто сте любопитни и предполагате,че той съдържа нещо,което все още не знаете.Или пък просто проверявате какви ги е забъркал поредният социално програмиран индивид? Всъщност,това няма значение.Така и така сте прекрачили прага и аз,като добър стопанин,смятам за редно да ви приветствам

Добре дошли в личния ми блог.Освен парченца от миналото на предците ни в него ще откриете и големи късове от Българската,Американската,френската..и общо взето от цялата човешка история,която обаче ще се опитам да ви представя по-съвсем непознат за вас начин.Ще погледнем Историята от друг ъгъл,от който се виждат далеч по-интересни и забавни неща.

Info back to top