Да,със сигурност въпросният самолет хич не е бил обикновена машина.
Още повече,че един километър си е смешно разстояние,особено пък за самолет.Ето за какмо става на въпрос...
Още преди самолетостроенето да напредне,а през 1937 година то вече си било напреднало имало хора,които смятали,че щом съществува сухопътно превозно средство задвижвано с човешка сила и с помощта на педали съвсем възможно изглеждало,че може да има и такова,което обаче да лети.Забравете бензина,нафтата и въглищата.Със сигурност трябвало да има начин човек да задвижи сам някакъв вид самолет задвижван с педали.
И точно тогава на историческия хоризонт се появил някой си господин Енея.Той бил американец от италиански произход и някъде през 1932-ра чул за подобен самолет,които бил задвижван само от една конска сила,една единствена,само някакви си..0,75 киловата.
Ами ако на един велосипед се прикрепят крила?..Конструкцията все пак е достатъчно лека,така че велосипедиста рано или късно все ще литне,когато достигне необходимата скорост разбира се.
Горе-доле така разсъждавал човечеца преди да се захване да конструира хибрида между колело и делта-планер и след като желанието му за направата на машината се засилило той се захванал за работа.
Отгоре на всичко през 1933 година в Германия била обявена награда за човека,който успее да конструира самолет задвижван от друг човек,а италианското правителство го ударило на солидарност и заявило,че и то ще даде награда.
Това добре,но лошото било,че като американски гражданин Енея нямал право да получи парична награда,но затова пък спокойно можел да участва във всичко това,но само ей така за чест и слава.
В крайна сметка получило се.Нищо,че това отнело цели четири години.
Тези килца просто изисквали пилота да е по-слабичък.А той наистина бил слабичък.Казвал се Емилио,служел като майор в италианската армия и забележете,бил много добър велосипедист.
И тъй като всичко било налице,останало само да се изпробва.Качил се Емилио на самолета,завъртял педалите както само един майор го може и машината бавно започнала да се издига.Не само,че се издигнала на цели 9 метра височина,а даже успяла да прелети цели 1000 метра.
18 март 1937 година.
летенето с човешка сила е възможно , но струва скъпо за създаване на свръх лек апарат. движението във въздуха иска много акъл и дисциплина.с титанова конструкция и карбонова кабина - оптекаема , махолетэт е най подходящото летателно средство.
ОтговорИзтриване