/*-------- Post Views ----------*/ #views-container { width: 75px; float: right; } .mbtloading { background: url('https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgCETdiseJHFp_Tn7T3YgP1AawDBKDF3gX0sy55GcjZJqRDz-0x7MGzw9Mio8pPtTbz84YJ4Ts35_lz3rupxjXSX8WzUKeB1tesqigcu0fU2tc_459ARlexQBcSazOF1Nce2vzNja8JiSMg/s320/mbtloading.gif') no-repeat left center; width: 16px; height: 16px; } .viewscount { float: right; color: #EE5D06; font: bold italic 14px arial; } .views-text { float: left; font: bold 12px arial; color: #333; } .views-icon{ background: url('https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjD3UgSFYbhaq84MplGFeXgE6KjYcOO6kyJ-wfr3TPsO6cM4CgtYdE5Rb1qNpeOYbkclMD-mYtx7sF0WcvymhmIEVRXYsk0s9Izo1uSd5Grne8hTRYCU7y2U5dsiDnAxA9xwKvTFByLsuM5/s1600/postviews.png') no-repeat left; border: 0px; display: block; width: 16px; height: 16px; float: left; padding: 0px 2px; } .showpageArea { padding:10px; } .showpageArea a { text-decoration:underline; } .showpageNum a { text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; margin:0 5px; padding:5px; background:#fff; } .showpageNum a:hover { border: 1px solid #ccc; background-color:#f0f0f0; } .showpagePoint { color:#333; text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; background: #f0f0f0; margin:0 5px; padding:5px; } .showpageOf { text-decoration:none; padding:5px; margin: 0 5px 0 0; } .showpage a { text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; padding:5px; background:#fff; } .showpage a:hover { text-decoration:none; background:#f0f0f0; } .showpageNum a:link,.showpage a:link { text-decoration:none; color:#333; }




Най-новото от Pieces Of The Past
Home » » САМОЛЕТ ЗАДВИЖВАН С ПЕДАЛИ...

САМОЛЕТ ЗАДВИЖВАН С ПЕДАЛИ...

Unknown | четвъртък, март 18, 2010 |


На днешната дата през 1937 година на летище Чинисело до Милано бил направен един изключително интересен експеримент,който се превърнал в световен рекорд и наистина историческо събитие.
Самолета "Педелианте" прелетял точно един километър?..

Да,със сигурност въпросният самолет хич не е бил обикновена машина.
Още повече,че един километър си е смешно разстояние,особено пък за самолет.Ето за какмо става на въпрос...
 

Още преди самолетостроенето да напредне,а през 1937 година то вече си било напреднало имало хора,които смятали,че щом съществува сухопътно превозно средство задвижвано с човешка сила и с помощта на педали съвсем възможно изглеждало,че може да има и такова,което обаче да лети.Забравете бензина,нафтата и въглищата.Със сигурност трябвало да има начин човек да задвижи сам някакъв вид самолет задвижван с педали.
Вярно,че не изглеждало лесно,но нямало начин да няма начин.

И точно тогава на историческия хоризонт се появил някой си господин Енея.Той бил американец от италиански произход и някъде през 1932-ра чул за подобен самолет,които бил задвижван само от една конска сила,една единствена,само някакви си..0,75 киловата.
Значи можело да съществува подобна машина задвижвана от човек ?..
Ами ако на един велосипед се прикрепят крила?..Конструкцията все пак е достатъчно лека,така че велосипедиста рано или късно все ще литне,когато достигне необходимата скорост разбира се.

Горе-доле така разсъждавал човечеца преди да се захване да конструира хибрида между колело и делта-планер и след като желанието му за направата на машината се засилило той се захванал за работа.
Отгоре на всичко през 1933 година в Германия била обявена награда за човека,който успее да конструира самолет задвижван от друг човек,а италианското правителство го ударило на солидарност и заявило,че и то ще даде награда.

Това добре,но лошото било,че като американски гражданин Енея нямал право да получи парична награда,но затова пък спокойно можел да участва във всичко това,но само ей така за чест и слава.
Запретнал пича ръкави и започнал да създава творението си.
В крайна сметка получило се.Нищо,че това отнело цели четири години.
Важното било,че се получило.И така на 18 март 1937 година на летището Чинисело Енея представил своя самолет,на който даже бил дал името "Педилианте".Той бил дървен,имал размах на крилете 18 метра,малка кабинка с някакво елементарно табло за управление,елеватор,спойлери и разбира се педали.Всичко това тежало 97 килограма.

Тези килца просто изисквали пилота да е по-слабичък.А той наистина бил слабичък.Казвал се Емилио,служел като майор в италианската армия и забележете,бил много добър велосипедист.
И тъй като всичко било налице,останало само да се изпробва.Качил се Емилио на самолета,завъртял педалите както само един майор го може и машината бавно започнала да се издига.Не само,че се издигнала на цели 9 метра височина,а даже успяла да прелети цели 1000 метра.
И всичко това,се превърнало в историческо събитие!
18 март 1937 година.

1 коментара:

  1. летенето с човешка сила е възможно , но струва скъпо за създаване на свръх лек апарат. движението във въздуха иска много акъл и дисциплина.с титанова конструкция и карбонова кабина - оптекаема , махолетэт е най подходящото летателно средство.

    ОтговорИзтриване

Моля използвайте кирилица и спазвайте добрия тон.
В противен случай може да не видите това,което сте написали.И за да няма излишни въпроси,смятам за редно да ви уведомя,че АНОНИМНИТЕ КОМАНТАРИ автоматично се игнорират.
Иначе казано,ако нямате нужната регистрация където трябва,хич и не се напъвайте.Няма да ви огрее....

Recommended Post Slide Out For Blogger
И когато една история свършва,идва Музиката.Избери си фронтмен и слушай...
 

Титанична Увертюра

Как така го направихте? Защо отворихте точно този блог? Може би просто сте любопитни и предполагате,че той съдържа нещо,което все още не знаете.Или пък просто проверявате какви ги е забъркал поредният социално програмиран индивид? Всъщност,това няма значение.Така и така сте прекрачили прага и аз,като добър стопанин,смятам за редно да ви приветствам

Добре дошли в личния ми блог.Освен парченца от миналото на предците ни в него ще откриете и големи късове от Българската,Американската,френската..и общо взето от цялата човешка история,която обаче ще се опитам да ви представя по-съвсем непознат за вас начин.Ще погледнем Историята от друг ъгъл,от който се виждат далеч по-интересни и забавни неща.

Info back to top