/*-------- Post Views ----------*/ #views-container { width: 75px; float: right; } .mbtloading { background: url('http://4.bp.blogspot.com/-PZMStRDcchY/USOp3xFp4yI/AAAAAAAAJOo/rm5FSsaSKh0/s320/mbtloading.gif') no-repeat left center; width: 16px; height: 16px; } .viewscount { float: right; color: #EE5D06; font: bold italic 14px arial; } .views-text { float: left; font: bold 12px arial; color: #333; } .views-icon{ background: url('http://4.bp.blogspot.com/-_dXedKDHIws/USOp369zEPI/AAAAAAAAJOs/Cv3fTZUaBTU/s1600/postviews.png') no-repeat left; border: 0px; display: block; width: 16px; height: 16px; float: left; padding: 0px 2px; } .showpageArea { padding:10px; } .showpageArea a { text-decoration:underline; } .showpageNum a { text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; margin:0 5px; padding:5px; background:#fff; } .showpageNum a:hover { border: 1px solid #ccc; background-color:#f0f0f0; } .showpagePoint { color:#333; text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; background: #f0f0f0; margin:0 5px; padding:5px; } .showpageOf { text-decoration:none; padding:5px; margin: 0 5px 0 0; } .showpage a { text-decoration:none; border: 1px solid #ccc; padding:5px; background:#fff; } .showpage a:hover { text-decoration:none; background:#f0f0f0; } .showpageNum a:link,.showpage a:link { text-decoration:none; color:#333; }




Най-новото от Pieces Of The Past
Home » » ИСТОРИЯТА НА КАМИКАДЗЕТО...

ИСТОРИЯТА НА КАМИКАДЗЕТО...

Борислав Живков | петък, април 09, 2010 |


Днешната историческа разходка е свързана с един самолет и по-точно с появата му на бял свят.Всичко започнало на 9 април през 1937 година,когато на летище Крайдън в Лондон каца Камикадзе...
Сигурен съм сега,че в съзнанието ви веднага изплуват мисли за самоубийствени взривявания,надъхани и злобни японски пилоти и тем подобни истории,но не.Не става дума за такова камикадзе.Не още.
Ще минат доста години преди то да се асоциира със самоубийствените атентати,а до тогава всичко е било само една красива история и един уникален самолет.Сега ще ви я разкажа...
 
През 30-те години,когато войната била още много далеч,а Европа все още имала шанса да живее спокойно,на мода били въздушните състезания.
Хората харесвали този вид забавление и си устройвали най-различни съревнования.Като например,кой ще успее за най-кратко време да прелети над океана или пък през континента,а защо не и около земята.
Подтикнат от всичко това,по някое време един френски вестник предложил голяма парична награда за онзи,който успее да прелети от Париж до Токио за по-малко от 100 часа.И въпреки,че разстоянието било голямо,а самолетите все още несигурни,интереса бил голям.
Както се казва и кьораво,и сакато се юрнало да се прави на авиатори.Пробвали се и се напъвали,но никой не успявал да се включи във времето.Всъщност един почти успял.Може би защото бил един от великите за времето си френски асове и само малко му оставало да изпълни задачата,но за съжаление се разбил в някакви планински масиви.
В същата тази надпревара уважаеми,активно участие взели и японските авиатори.Спокойно може да се твърди,че японските самолетостроители даже били една крачка напред,защото още преди френските журналисчета да се светнат за съревнованието те правели опити да конструират самолети,които да могат да летят от Япония до определени точки в Китай.
Идеята била да бъдат подготвени за евентуален военен конфликт,което разбира се не е спортменско,но пак си е един вид преднина.
Някъде по-това време от компанията Мицубиши точно пуснали серията самолети Ки-15 и тъй като това съвпаднало със състезанието,един от тези самолети бил избран за участие и типично в японски стил го кръстили КАМИКАДЗЕ.В превод БОЖЕСТВЕН ВЯТЪР.
Пътуването му до Европа имало за цел не само да постави рекорд,а трябвало да бъде прието и като знак на добра воля.Послание за мир.
Интересното тук е,че по-онова време се смятало,че азиатците са лоши пилоти,защото имат проблеми със зрението.Ширело се схващането,че дръпнатите очи ги правели късогледи и може би заради това навсякъде и особено в карикатурите те често били рисувани с очила.
Въпреки всичко обаче,япончетата направили чудо.Те не само успели да изминат разстоянието за 94 часа и 17 минути,а даже кацнали не в Париж,а още по-далеч.В Лондон.Рекорда бил направен.
Японските пилоти се превърнали в герои и на двата континента,а тогава Камикадзе наистина означавало само БОЖЕСТВЕН ВЯТЪР...
Смисълът заложен в този полет с течение на времето обаче бил изместен от куп негативни събития и днес,когато чуем думата Камикадзе,вече си представяме съвсем друго...


11 коментара:

  1. Добре де, Боби. :) А има ли действителна полза от рекламите, освен че правят блога по-тежък? Все се чудя, а така и не се намери кой да каже.

    ОтговорИзтриване
  2. Привет Frog'n'Roll
    Как си?..Как я караш?..Отдавна не си ми гостувала.Тъкмо бях започнал да си мисля,че и ти не четеш блоговете с рекламни карета и хоп,ти се появи..
    Тайничко се надявам,че не си наминала само за да търсиш отговор на въпроса който задаваш..Ще бъде наистина жалко,ако това е истинската причина на твоята визита..
    Дано да не е така,защото в противен случай...много,ама наистина много ще ми липсваш.Предполагам знаеш,споменавал съм го,че изключително много ценя квалитетните ти мнения.
    Сега към въпроса..
    Скъпа колежке,действителната полза от рекламите съществува.Тя не е мираж,нито пък слух.Тя си е повече от реална..
    Присъствието й обаче,много по-осезаемо се усеща ако блогът ти е англоезичен,или пък български,но с умопомрачителен трафик.Ако трябва да бъда честен в моя блог,а и във всички подобни на него,за действителна полза от рекламите просто не бива да се говори,камо ли пък за сериозни приходи и печалбарство.Зловещата причина това да бъде така е,че платформите в които списваме по-някоя и друга умна мисъл,все още носят духа на комсомолските лични дневници.А в България,както може би се досещаш,този вид блогове все още не се оценяват като себеподобните си на запад.Всичко това обаче,съвсем не е основателна причина да махна рекламите от личната си страница.Те ще си останат там,защото се базират на приниципа..съчетаване на полезното с приятното,тоест така и така имам блог,следователно не виждам какъв е шибания проблем да се възползвам от възможността,която отгоре на всичко е предоставена безплатно,да поставя реклами в блога си.
    Напълно наясно съм,че ефекта ще бъде абсолютно мижав,но в крайна сметка въобще не ми е фикс идея да разчитам на подобни приходи.Всичко е въпрос на лична преценка,която надявам се няма да те накара да ме лишиш от гостуването си.
    Основната причина,да напиша онзи намек в началото на последния си пост не беше заради това дали някой ще чете блога ми ако в него има реклами.Честно казано,не ми дреме особено.Всеки има право да си мисли и решава каквото му харесва.Подразних се от опитите за налагане на чуждо мнение.Хубаво,щом си решил,че няма да четеш блогове с реклами не ги чети,проблема си е твой.Това решение обаче,не дава право да се поставят комерсиални щампи на тези блогове и да се тръби на всеослушание,че не си струва да им се обръща внимание.Погледнато от страни,всичкото това намирисва само и единствено на заяждане.Нали все пак,целта на блогването не беше точно такава...Не,че нещо,ама така съм чувал.
    А що се отнася до тежестта на блога,ако имаш предвид зареждането му,лично аз не съм установил подобни аномалии.Все си мисля,че всичко зависи от скоростта на интернета който се ползва....

    ОтговорИзтриване
  3. Наминавам бе, Боби, не съм те зарязала. :)

    Питах за рекламите от любопитство, не са ми идея иначе. Владо писа скоро нещичко, макар и не точно по темата, и за това се сетих:

    http://drugiyat.blogspot.com/2010/04/blog-post.html

    Колкото до тежестта, вярно, че скоростта на нета има значение, особено на служебния ми, но и на нормален пак се усеща - Венци Върбанов е такъв пример. Иначе по блоговете не ме дразни. Обаче като ми напускат от абв-то подобни истории като си отворя пощата, особено клипчета, направо ми идва да ги пребия. :) Макар че същото (тежестта) може да се каже и за блогове без реклами, но така накичени с разни джувки, че брадясвам, докато заредят. :)

    Приятна почивка :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ако човек седне да чака едните печалби от гугълските си карета в блога може спокойно да чака и чичо коледа да му донесе дамаджана с мушмули, същата работа. За българо езични блогове пък, не само мушмули а и тикви даже няма да има, като се вземе предвид колко милиона четат и пишат на български в нет пространството.

    ОтговорИзтриване
  5. В главата ми, както обикновено е истинска каша, но все пак знаех, че "камикадзе" означава "божествен вятър", точно защото беше спасила Япония от нещо си там ужасно...Та метнах един поглед в Уикипедия да си припомня подробностите - и ето какво станало: на Кубилай Хан / драматично изпълняващ два поста - на монголски хан и на китайски император / изнервен от разни наглеци, дето моля ти се, не искали да си плащат данъците, решил да нападне Япония, с цел да си осигури малко злато...За негово нещастие отнейде се пръкнал тайфун, който помел флотата му. След седем години пак решил да пробва, но коварният тайфун само това чакал... Така, че японците няма кво да мрънкат против земните катаклизми...
    А това за самолетите не го знаех. :)
    И за "камикадзето" нямаше да го зная, ако не живеех с Великият инквизитор, който е решил, че трябва да зная един куп ненужни факти...:(

    ОтговорИзтриване
  6. Прави ми впечатление, че коментарите са насочени към рекламите в блога, а не по конкретната тема...
    Хубаво, че бях аз...
    ;)
    А и аз съм на "Божествена вълна" тая седмица...

    ОтговорИзтриване
  7. Здравей Nightwish El.
    Благодаря за коментарчето!!!
    Гледам...влече те историята.Браво!
    И мене така.Напоследък все повече.
    Това за дядо Кубилай,дето събирал данъци чрез насилие не го знаех.Благодарение на теб обаче,вече го знам.
    Що се отнася до намека,че изпълнявал два поста,предполагам имаш предвид статията ми за Марко Поло.Там обаче,този за когото съм споменал се казва Кублай.В коментарата ти гледам пишеш КУБИЛАЙ.Ако става въпрос за един и същ,може би имаш една буквичка в името му,която е в повече.Ако ли пък не,значи може би са двама различни пича!?!?
    В крайна сметка,ако наистина е представен като монголски хан и китайски император,предполагам,че грешката е някъде в източниците на информация.
    И накрая..имам едно въпросче..
    Кой е този ВЕЛИК ИНКВИЗИТОР дето те мъчи с решенията да поемаш купища информация????
    Само питам,стана ми интересно.

    ОтговорИзтриване
  8. Коментарите в интернет пространството на България в 90 процента от случаите са извън темата за която се пише.Би трябвало да си го забелязала.То си е повече от очевадно.
    Предполагам,че се дължи на народопсихологията.Аз му свикнах на този парадокс.

    ОтговорИзтриване
  9. Ами аз съм блогърка отскоро / има-няма 2 месеца / и невинната ми душа не се е обременила с изчитане на толкова коментари, че да си правя заключения.
    Кубилай или Кублай или само Лай - все ми е тая...пък и кой знае как ли се е произнасяло името му тогава...на дати и имена много не обръщам внимание...
    Великият иквизитор е лична тема, но за да придам яснота мога да посоча пример:
    Тиха вечеря, гледаме телевизия и ръфаме пържолки и изведнъж ми се задава рязък въпрос:
    - Коя е столицата на Монголия?
    - Улан Батор. - отговарям плахо аз.
    / не знам много столици, но пък имах една книжка "Монголски приказки" и знам, че "батор" означава "юнак"...та оттам съм запомнила и столицата./
    - А - това беше лесно! - отговаря Инквизитора и продължава да дъвче...
    :)))
    Да не мислиш, че доброволно съм станала фен на Сейгън и Хокинг?

    ОтговорИзтриване
  10. Сега си викам - чакай да не се изложа с тази моя памет и надникнах в монголските ми приказки - първата е озаглавена "Батор-Седкилту" - "Юнашка душа". Книжката е от 1954г. За щастие в родът ми има четящи от векове, на които и дължа доста от старите ми наследствени книги...:)
    А в нета намерих и руския и вариант / със същата корица:
    http://www.knigaline.ru/pick/Skaz_Mongolsky.jpg

    ОтговорИзтриване
  11. За толкова свежа блогърка,много добре се справяш.Поздравления!!!
    Странните и изкривени коментари не се срещат само при блогърите,даже напротив,там отклоненията са съвсем малко.Иначе ги има в изобилие по-форумите и най-вече в новинарските сайтове.
    Това за Кублай и Кубилай,не беше повод да се палиш.Както споменах,историческите факти много често се дублират или пък променят.Волно или неволно..разминавенето в събития и факти съществува.
    Що се отнася до Великия Инквизитор..просто ми стнана интересно.Щом за теб е лично,остава си лично.Съжалявма ако съм те засегнал..
    А за Сейгън и Хокинг...добре,че има Уикипедия,разбрах кои са.

    ОтговорИзтриване

Моля използвайте кирилица и спазвайте добрия тон.
В противен случай може да не видите това,което сте написали.И за да няма излишни въпроси,смятам за редно да ви уведомя,че АНОНИМНИТЕ КОМАНТАРИ автоматично се игнорират.
Иначе казано,ако нямате нужната регистрация където трябва,хич и не се напъвайте.Няма да ви огрее....

Recommended Post Slide Out For Blogger
И когато една история свършва,идва Музиката.Избери си фронтмен и слушай...
 

Google+

Титанична Увертюра

Как така го направихте? Защо отворихте точно този блог? Може би просто сте любопитни и предполагате,че той съдържа нещо,което все още не знаете.Или пък просто проверявате какви ги е забъркал поредният социално програмиран индивид? Всъщност,това няма значение.Така и така сте прекрачили прага и аз,като добър стопанин,смятам за редно да ви приветствам

Добре дошли в личния ми блог.Освен парченца от миналото на предците ни в него ще откриете и големи късове от Българската,Американската,френската..и общо взето от цялата човешка история,която обаче ще се опитам да ви представя по-съвсем непознат за вас начин.Ще погледнем Историята от друг ъгъл,от който се виждат далеч по-интересни и забавни неща.

Info back to top